
Omezení a optimalizační cíle
Koncept je rozdělen do tří základních pilířů, které jsou pro VRP charakteristické. Prvním pilířem jsou základní požadavky systému a zdroje. Druhým pilířem je struktura problému, třetí pilíř tvoří omezení a optimalizační cíle. Jedná se o podporu při efektivním vyhledávání a rozpoznávání druhu VRP, případně hlubší analýze téhož.

Třetí pilíř se vyznačuje formulací specifických omezení a cílů. Zpravidla vede k úzkému okruhu problémů, které jsou svým matematickým modelem výsadní či neobvyklé.
Rozvržení atributů pro třetí pilíř:
Počet neobsloužených zákazníků představuje selektivní omezení problému dle (Cherif-Khettaf a kol., 2015). Jedná se o variantu, kdy nejsou nutně obslouženi všichni zákazníci, neboť to neumožňuje kapacita vozidel.
Je nutné upřesnit především v případě, že se jedná o stochastické či dynamické změny. Výchozí problémy změny v dopravních podmínkách neuvažují.
Může mít řidič vozidla na trase nebo zkušený dispečer reagující na stochasticky nebo dynamicky se měnící požadavky zákazníka.
většina VRP uvažuje jednostupňové sítě (Cherif-Khettaf a kol., 2015). Existují varianty, které umožňují v rámci řízení dodavatelsko-odběratelských řetězců sítě několika úrovňové. Tato varianta je zpravidla řešena mezisklady.
Zdroj:
Cherif-Khettaf, W. R., Rachid, M. H., Bloch, C., & Chatonnay, P. (2015). New notation and classification scheme for vehicle routing problems. RAIRO-Operations Research-Recherche Opérationnelle, 49(1), 161-194.